کاردرمانی در بیماران پارکینسون با هدف حمایت از افراد است تا بتوانند به انجام فعالیت هایی که برایشان مهم است ادامه دهند و استقلال خود را حفظ کنند. این می تواند به غلبه بر مشکلات در انجام وظایف روزانه کمک کند و بنابراین رفاه را بهبود بخشد. 

با پیشرفت پارکینسون ممکن است متوجه شوید که کارها یا سرگرمی‌ ها سخت‌ تر می‌شوند یا زمان و انرژی بیشتری می‌گیرند، برای مثال غلت زدن در رختخواب، خوردن و نوشیدن، بستن دکمه‌ها، استفاده از رایانه و نوشتن. کاردرمانگر شما ابتدا روال روزانه و اغلب خانه، کار و فعالیت های اوقات فراغت شما را ارزیابی می کند. سپس او راه های مختلفی را برای انجام کارهای دشوار توصیه می کند یا در مورد استفاده از ابزارهای مناسب یا وسایل کمک فنی برای کمک به شما توصیه می کند.

متخصص کاردرمانی در بیماران پارکینسون همچنین می‌تواند راهنمایی کند که چگونه خانه یا محل کار خود را برای بهبود حرکت یا ایمنی آسان کنید، برای مثال با ترتیب دادن نصب نرده‌های دستی اضافی در پله‌ها و شاید در حمام. درمانگر همچنین ممکن است در مورد چگونگی جلوگیری از برخی مشکلات احتمالی قبل از بروز آنها توصیه کند.

مهم است که تاکید کنید موفقیت کاردرمانی به همکاری شما با درمانگرتان بستگی دارد. توصیه‌ها و توصیه‌هایی که به شما داده می‌شود باید کاتالیزوری برای شما باشد تا برنامه‌های روزمره خود را توسعه دهید که کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد و استقلال را حفظ می‌کند. کاردرمانی بدون مشارکت و همکاری فعال شما نمی تواند بر چالش های روزانه غلبه کند!

در حالت ایده‌آل، باید به محض اینکه در انجام کارهای روزمره خود دچار چالش شدید از یک متخصص کاردرمانی کمک بگیرید.

راهکارهای کاردرمانی در بیماران پارکینسون

فعالیت در خانه: یک کاردرمانگر می تواند روش هایی را آموزش دهد که کارهای روزمره را آسان تر می کند. به عنوان مثال، برای اینکه راحت‌ تر لباس بپوشید، ممکن است به شما پیشنهاد دهند که از قبل ترتیب لباس‌ها را برنامه‌ریزی، جمع‌ آوری و سازماندهی کنید، سپس بنشینید تا لباس بپوشید و از روش‌های ساده برای کمک به تمرکز و جریان حرکات در طول کار استفاده کنید.

تجهیزات و ابزارهای کمکی: بسیاری از ابزارها و انواع تجهیزات خاص وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند – طیف گسترده‌ای است، از ابزارهای ساده‌ای که پخت و پز، غذا خوردن یا شستن را آسان‌تر می‌کنند تا دستگاه‌های الکترونیکی برای باز کردن درب ورودی شما از جای دیگری در خانه. یک کاردرمانگر می تواند بهترین تجهیزات را برای نیازهای شما پیشنهاد دهد. او همچنین ممکن است به شما توصیه کند که مبلمان را جابه‌جا کنید تا بتوانید با خیال راحت‌تر در خانه حرکت کنید.

سازماندهی داروهای خود به گونه ای که مصرف آن را به موقع و طبق تجویز به یاد داشته باشید، ممکن است دشوار باشد.

متخصصان ما در بهترین مرکز کاردرمانی در منزل تهران خدمات تخصصی کاردرمانی در بیماران پارکینسون را ارائه می دهند.

سایر راهکارهای کاردرمانی

مشکلات حرکتی: اگر مشکلات حرکتی دارید، هم یک کاردرمانگر و هم یک فیزیوتراپیست می توانند استراتژی های مفیدی را پیشنهاد دهند. اینکه به کدام درمانگر ارجاع داده می شوید بستگی به محل زندگی شما دارد. 

خستگی و مشکلات عاطفی: اگر انجام وظایف برای شما دشوارتر است، ممکن است خسته تر شوید. این می تواند به مشکلات عاطفی مانند کاهش خلق و خو و پریشانی کمک کند. بنابراین یک کاردرمانگر به برنامه روزانه شما نگاه می کند و شما می توانید به طور متقابل مهم ترین کارها را اولویت بندی کنید و با برنامه ای موافقت کنید تا با خودتان همگام شوید. او همچنین می تواند راه هایی را برای تقویت آرامش و احیای خود پیشنهاد کند.

راهبردهای مقابله ای: یک کاردرمانگر قادر خواهد بود راهبردهای مقابله ای را برای غلبه بر مشکلات روزمره ای که با آن مواجه می شوید، مانند حرکت، ارتباط، خستگی و مشکلات عاطفی پیشنهاد کند. با بحث در مورد مشکلات با درمانگرتان، او می‌تواند چیزهای مختلفی را پیشنهاد کند که می‌توانید برای آسان‌تر کردن زندگی و در نتیجه بهبود کیفیت زندگی‌تان تلاش کنید.

 

فهرست
مشاوره رایگان در واتس آپ