کاردرمانی پس از شکستگی استخوان یکی از اقدامات ضروری برای کمک به روند بهبودی و بازیابی توانایی های حرکتی اندامی که شکستگی در آن رخ داده است.

شکستگی استخوان در شدت های مختلفی از خفیف تا متوسط و شدید رخ می دهد ، شکستگی ممکن است با جابجایی اندک استخوان و یا با جابجایی شدید استخوان در محل شکستگی همراه باشد ، به همین دلیل درمان شکستگی های استخوانی بسته به شدت و نوع شکستگی با روش های مختلفی صورت می پذیرد.

وارد شدن ضربه شدید به استخوان ها در طی حوادث ناگهانی مانند تصادفات رانندگی و یا زمین خوردن مهم ترین عوامل در بروز شکستگی استخوان ها هستند.

توانبخشی و بخصوص کاردرمانی پس از شکستگی استخوان باید بلافاصله پس از شروع درمان شکستگی شروع شود و تا زمانی که بیمار به عملکرد مطلوب در عضو آسیب دیده نرسیده بطور منظم ادامه پیدا کند.

کاردرمانی پس از شکستگی استخوان

کاردرمانی بعد از شکستگی استخوان نقش مهمی در تخفیف عوارض ناشی از کاهش تحرک دارد و از خشکی و کاهش شدید دامنه حرکتی جلوگیری می کند.

بدون شک مهمترین قسمت درمان شکستگی ها توانبخشی آن ها با روش هایی همچون کاردرمانی است.

حفظ کارآیی اندام و جلوگیری از کاهش کارایی آن از مهم ترین اهداف توانبخشی پس از شکستگی استخوان است.

راهکارهای توانبخشی با هدف بازیابی توانایی های از دست رفته در نیتجه آسیب ایجاد شده ارائه می شوند.

انجام انقباضات عضلانی، حرکات فعال و غیرفعال اندام و نرمش های مخصوص اندام آسیب دیده از جمله موثرترین راهکارهای کاردرمانی پس از شکستگی استخوان است.

کاردرمانی پس از شکستگی موجب تسریع بهبودی و بهبود عملکرد اندامی که شکسته شده دارد.

کاردرمانگر همچنین توصیه هایی در ارتباط با نحوه انجام فعالیت ها ، نشستن و برخاستن و … تا زمان بهبودی کامل به بیمار خواهد کرد.

در کل اقدامات توانبخشی پس از آسیب های ارتوپدی از جمله شکستگی ها برای تسریع فرایند بهبودی و بازیابی توانایی ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

خدمات توانبخشی و کاردرمانی هم بصورت خدمات در کلینیک هم بصورت خدمات کاردرمانی در منزل قابل ارائه است.

 

کلمات مرتبط :

کاردرمانی در منزل – کاردرمانی در شرق تهران – کاردرمانی دست – کاردرمانی دست در شرق تهران – کاردرمانی دست نوزاد

فهرست
مشاوره رایگان در واتس آپ