کاردرمانی بیماران ام اس در منزل توسط درمانگران با تجربه ما در بهترین مرکز کاردرمانی در منزل تهران و بر اساس بروزترین متدهای توانبخشی ام اس ارائه می شود.

ام اس معمولا مخفف مولتیپل اسکلروزیس است. مولتیپل اسکلروزیس یک بیماری خودایمنی مزمن است که سیستم عصبی مرکزی (مغز و نخاع) را تحت تاثیر قرار می دهد. در این شرایط، سیستم ایمنی به اشتباه به پوشش محافظ رشته های عصبی به نام میلین حمله می کند و باعث ایجاد مشکلات ارتباطی بین مغز و بقیه بدن می شود.

علائم مولتیپل اسکلروزیس بسته به محل و شدت آسیب عصبی می تواند بسیار متفاوت باشد. علائم شایع شامل خستگی، مشکل در راه رفتن، بی حسی یا ضعف در اندام ها، سفتی یا اسپاسم عضلات، مشکلات هماهنگی و تعادل، تغییرات شناختی و مشکلات بینایی است.

در حالی که هیچ درمان قطعی برای مولتیپل اسکلروزیس وجود ندارد، گزینه های درمانی مختلفی برای مدیریت علائم، کاهش سرعت پیشرفت بیماری و بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به ام اس وجود دارد. این درمان ها ممکن است شامل داروهایی برای کاهش التهاب، مدیریت علائم و اصلاح پاسخ سیستم ایمنی باشد. علاوه بر این، فیزیوتراپی، کاردرمانی و تغییر سبک زندگی نیز می توانند در مدیریت علائم و بهبود رفاه کلی مفید باشند.

کاردرمانی بیماران ام اس در منزل

کاردرمانی بیماران ام اس در منزل

کاردرمانی (OT) با کمک به افراد برای حفظ یا بازیابی استقلال و کیفیت زندگی خود، نقش مهمی در مدیریت جامع مولتیپل اسکلروزیس (MS) دارد.

خستگی یک علامت رایج در ام اس است. کاردرمانگران می توانند تکنیک های حفظ انرژی را آموزش دهند تا به افراد در اولویت بندی و مدیریت موثر فعالیت های روزانه کمک کنند. آن‌ها ممکن است زمان بندی انجام فعالیت‌ ها ، استفاده از وسایل کمکی و استفاده از مکانیک‌های بدن کارآمد را برای به حداقل رساندن خستگی پیشنهاد کنند.

کاردرمانگران می توانند فضای زندگی فرد را ارزیابی کنند و تغییراتی را برای افزایش ایمنی، دسترسی راحت تر به وسایل مورد نیاز و افزایش راحتی بیمار در محیط کار و منزل توصیه کنند.

متخصصان کاردرمانی بیماران ام اس در منزل می توانند تمرین ها و تکنیک هایی را برای بهبود تحرک، تعادل و هماهنگی ارائه دهند. آنها همچنین می توانند در فعالیت های روزمره زندگی (ADLs) مانند حمام کردن، لباس پوشیدن، نظافت و آماده سازی غذا، تطبیق وظایف و تهیه وسایل کمکی در صورت نیاز کمک کنند.

ام اس می تواند بر عملکردهای شناختی مانند حافظه، توجه و حل مسئله تأثیر بگذارد. کاردرمانگران می توانند استراتژی ها و تمرین هایی را برای مقابله با این چالش های شناختی ایجاد کنند و به افراد کمک کنند تا توانایی های شناختی خود را برای عملکرد روزانه بهبود بخشند.

متخصصان کاردرمانی بیماران ام اس در منزل می توانند استفاده از وسایل کمکی و تجهیزات تطبیقی را که می توانند استقلال را افزایش دهند ، توصیه کنند. این ممکن است شامل وسایل کمک حرکتی (مانند عصا یا واکر)، ظروف تطبیقی، وسایل کمک لباس پوشیدن، یا راه حل های مبتنی بر فناوری مانند سیستم های فعال با صدا یا برنامه های تلفن هوشمند باشد.

زندگی با یک بیماری مزمن مانند ام اس می تواند بر رفاه عاطفی تأثیر بگذارد. کاردرمانگران می توانند مشاوره، حمایت و راهبردهای مقابله ای را برای کمک به افراد در مدیریت استرس، اضطراب و افسردگی مرتبط با وضعیت خود ارائه دهند.

 

بیشتر بخوانید :

توانبخشی ام اس در منزل

کاردرمانی برای ام اس در منزل

کاردرمانی ام اس در منزل

عدم تعادل در بیماری ام اس

فهرست
مشاوره رایگان در واتس آپ