کاردرمانی برای ضایعه نخاعی در منزل توسط متخصصان ما در بهترین مرکز کاردرمانی در منزل تهران ارائه می شود.

کاردرمانی مداخله ای تایید شده است که ممکن است مراجعین مبتلا به آسیب نخاعی را قادر به بهبود عملکرد فعالیت های روزمره زندگی خود کند. بسیاری از افراد ضایعه نخاعی برای انجام فعالیت های شخصی خود دچار مشکل هستند و کاردرمانی راهکارهای موثر در بهبود و تقویت توانایی های بیماران پس از آسیب نخاعی است.

آسیب طناب نخاعی یا همان ضایعه نخاعی (SCI) به عنوان آسیب نخاعی ناشی از تروما، بیماری یا فرسودگی تعریف می شود. علائم SCI شامل اختلال جزئی یا کامل در عملکرد حسی و یا عملکرد حرکتی زیر سطح آسیب است. یک آسیب در یا بالاتر از بخش T1 منجر به “تتراپلژی” می شود، در حالی که “پاراپلژی” نتیجه آسیب در زیر بخش T1 است. شدیدترین SCI منجر به اختلال در سیستم هایی می شود که برای کنترل عملکرد روده یا مثانه، فشار خون، تنفس و ضربان قلب حیاتی هستند. سالانه حدود ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفر در سراسر جهان آسیب های نخاعی را تجربه می کنند.

در حالی که آسیب‌های نخاعی تأثیر قابل‌توجهی بر تمام زمینه‌های عملکرد شغلی دارد، بازیابی مهارت‌ها و روال‌های مورد نیاز برای استقلال در فعالیت‌های روزمره زندگی (ADL) اغلب تمرکز اصلی کاردرمانی برای ضایعه نخاعی است. این ADL شامل فعالیت هایی است که افراد برای مراقبت از بدن خود انجام می دهند و شامل تغذیه، لباس پوشیدن، حمام کردن و دوش گرفتن، بهداشت شخصی، نظافت و بهداشت توالت، مدیریت روده و مثانه، و تحرک عملکردی (انتقال و حرکت با ویلچر) می شود. کاردرمانگران از آموزش برای تسهیل هدف گذاری و بهبود دانش و مهارت های مراجعان خود استفاده می کنند.

آموزش به بیمار مداخله ای تایید شده است که به طور گسترده توسط کاردرمانگران استفاده می شود تا مراجع را قادر سازد تا رفتارها و روال های مثبت و سالم را در فعالیت های روزانه خود کسب کند و از عوارض ثانویه پیشگیری کند.

برنامه کاردرمانی برای ضایعه نخاعی

متخصصان ما در بهترین مرکز کاردرمانی در منزل تهران به هر فرد کمک می کنند تا به حداکثر سطح استقلال را در زمینه های مراقبت از خود، وظایف خانگی، کار و اوقات فراغت دست پیدا کند.

یک برنامه فردی برای رفع نیازهای بیمار ضایعه نخاعی ایجاد می شود و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • مدیریت اندام فوقانی: آتل بندی و موقعیت یابی. و استفاده از فعالیت های کاربردی برای تقویت عضلات، بهبود مهارت و توسعه عملکرد دست.
  • بازآموزی مراقبت از خود: توانبخشی با هدف دستیابی به حداکثر استقلال در کارهای روزمره مانند تغذیه، نظافت، حمام کردن، پانسمان، مدیریت مثانه و روده و مراقبت از پوست (برای جلوگیری از زخم بستر)
  • مهارت‌های زندگی خانگی و اجتماعی: فراهم کردن فرصت‌ هایی برای توسعه مهارت‌ ها و تکنیک‌ های جدید برای مدیریت آماده‌سازی غذا، نظافت، خرید، پرداخت پول و استفاده از حمل‌ونقل عمومی و …
  • مهارت های حرفه ای: پشتیبانی برای پیگیری گزینه های بازگشت به کار یا تحصیل.
  • شناخت: ارزیابی و اجرای راهبردهایی برای به حداقل رساندن تأثیر هر گونه اختلال شناختی بر زندگی روزمره.

 

کلمات مرتبط :

کاردرمانی برای ضایعه نخاعی – کاردرمانی در منزل – کاردرمانی آسیب نخاعی در منزل – بهترین مرکز کاردرمانی در منزل تهران

فهرست
مشاوره رایگان در واتس آپ