اهداف کاردرمانی پس از سکته مغزی از جمله بهبود کیفیت زندگی و کاهش عوارض سکته مغزی توسط متخصصان ما در بهترین مرکز کاردرمانی در منزل دنبال می شود.

سکته مغزی زمانی رخ می دهد که جریان خون به مغز شما توسط یک لخته خون یا یک رگ خونی آسیب دیده دچار مشکل شود. سکته مغزی از رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به مغز جلوگیری می کند و باعث می شود سلول های مغز تقریباً بلافاصله بمیرند. هنگامی که این اتفاق می افتد، اثرات می تواند ناتوان کننده باشد.

پس از سکته مغزی، بیمار ممکن است در یک طرف یا هر دو طرف بدن فلج شود. آنها ممکن است با مشکلات گفتاری و زبانی دست و پنجه نرم کنند. ممکن است بیمار با بینایی مشکل داشته باشد. آنها ممکن است درجات مختلفی از از دست دادن حافظه داشته باشند. این اثرات اغلب باعث می شود که آنها نتوانند از خود مراقبت کنند، اجتماعی شوند، کار کنند و در اجتماع شرکت کنند.

اگرچه سکته مغزی می تواند ویرانگر باشد، اما امیدی برای بهبودی وجود دارد. بیماران سکته مغزی را می توان با کمک یک تیم چند رشته ای توانبخشی کرد. 

اهداف کاردرمانی پس از سکته مغزی

کاردرمانی بخش مهمی از رویکرد چند رشته ای به توانبخشی سکته مغزی است. 

در طول درمان، کاردرمانگر بر کمک به بیمار برای بازیابی توانایی زندگی مستقل، از سرگیری سطوح عادی فعالیت تمرکز خواهد کرد. کاردرمانگران بیماران خود را به عنوان یک فرد کامل و همچنین محیط آنها را ارزیابی می کنند تا راهبردهایی را توسعه دهند که به آنها کمک کند کارهایی را که نیاز دارند و می خواهند انجام دهند. همانطور که بیمار سکته مغزی به تدریج مهارت های جدیدی را می آموزد که او را قادر می سازد کاملتر و مستقل زندگی کند، امید، خوش بینی، انگیزه و اعتماد به نفس بیشتری نیز به دست خواهد آورد.

اهداف کاردرمانی پس از سکته مغزی عبارتند از :

ممکن است برای بیمار سکته مغزی انجام بسیاری از فعالیت های عادی مراقبت از خود به دلیل اثرات سکته مغزی دشوار باشد. حمام کردن، نظافت و لباس پوشیدن همگی ممکن است بدون یادگیری روش‌های جدید انجام آن‌ها دشوار یا تقریباً غیرممکن شده باشند. متخصصان کاردرمانی در منزل می توانند به بیماران سکته مغزی استراتژی هایی را برای مراقبت از خود آموزش دهند و همچنین تجهیزات و تغییرات سازگاری را در محیط آنها معرفی کنند تا این وظایف قابل کنترل تر شود.

متخصصان ما در مرکز کاردرمانی در منزل سکته مغزی از بروزترین متدهای توانبخشی برای کمک به بیماران مبتلا به سکته مغزی بهره می برند.

پس از سکته مغزی، بیماران ممکن است نیاز به تغییر نحوه چیدمان خانه خود داشته باشند تا محیطی امن‌تر ایجاد کنند یا انجام آن‌ ها را با برخی آسیب‌ ها آسان‌تر کنند. کاردرمانگران اغلب نحوه انجام فعالیت های روزانه بیماران مانند بلند شدن از رختخواب، پوشیدن لباس، آشپزی، دوش گرفتن و غیره را در خانه ارزیابی می کنند تا توصیه ها یا تنظیماتی را ارائه دهند.

پس از سکته مغزی، بیمار ممکن است ضعف در یک طرف بدن یا هر دو طرف را تجربه کند. تمرینات توانبخشی سکته مغزی که متخصص کاردرمانی سکته مغزی در منزل برای بیمار در نظر می گیرد، می تواند راه مهمی برای بازیابی قدرت و آزادی حرکت باشد. کاردرمانگر می‌تواند برنامه‌ ای از تمرینات همراه با فعالیت‌ های عادی (مثلاً آشپزی یا شستن لباس‌ها) ایجاد کند که به بیمار کمک می‌کند قدرت، سرعت و استقامت خود را بهبود بخشد.

سایر اهداف

بیماران سکته مغزی احتمالاً مشکلات شناختی مانند اختلال در حافظه و تمرکز خواهند داشت که منجر به مشکل در انجام بسیاری از فعالیت های روزانه می شود. کاردرمانگران نه تنها می توانند برنامه ای از تمرینات توانبخشی سکته مغزی را برای بهبود شناخت برنامه ریزی کنند، بلکه به ارائه استراتژی های عملی برای رفع محدودیت ها نیز کمک می کنند. 

بیماران سکته مغزی ممکن است با مشکلاتی مانند فلج، مشکلات بینایی و مشکلات حافظه در ادغام مجدد به جامعه مشکل داشته باشند. ممکن است برقراری ارتباط با مردم و محیط در محل کار، مدرسه یا حتی بانک دشوار باشد. از دیگر اهداف کاردرمانی پس از سکته مغزی کمک به بیماران برای آموزش مجدد توانایی انجام فعالیت ها و یا استفاده از استراتژی های جبرانی است.

بیماران سکته مغزی ممکن است گاهی به دلیل تغییر ناگهانی در شیوه زندگی که اغلب به دنبال سکته مغزی و شناخت موانع پیش رو رخ می دهد، احساس دلسردی کنند. با این حال انگیزه یکی از عوامل کلیدی است که موفقیت توانبخشی را تعیین می کند. بیماران سکته مغزی برای شرکت در تمرینات توانبخشی سکته مغزی نیاز به انگیزه زیادی دارند که به آنها کمک می کند در زندگی روزمره بهتر عمل کنند. کاردرمانگران می توانند حمایت روانی ارائه دهند و به بیماران خود در تعیین اهداف در طول دوره توانبخشی کمک کنند.

 

کلمات مرتبط :

اهداف کاردرمانی پس از سکته مغزی – بهترین مرکز کاردرمانی در منزل در تهران – کاردرمانی سکته مغزی در منزل

فهرست
مشاوره رایگان در واتس آپ