کاردرمانی دست بعد از جراحی یک گزینه درمانی رایج و مفید است که تمرکز بر کمک به افراد برای بازیابی قدرت، انعطاف پذیری و مهارت در دستان خود و همچنین بهبود عملکرد کلی دست و کاهش درد ارائه می شود.

درمانگران ما در بهترین مرکز کاردرمانی در منزل تهران خدمات تخصصی توانبخشی دست (هند تراپی ) را بر اساس بروزترین متدهای توانبخشی ارائه می دهند.

کاردرمانی دست بعد از جراحی چگونه است؟

فرآیند درمان معمولاً با ارزیابی توسط یک کاردرمانگر آغاز می شود. متخصص کاردرمانی دست ابتدا ، دامنه حرکتی دست بیمار، قدرت و هرگونه محدودیت یا اختلال ناشی از جراحی را ارزیابی خواهند کرد.

بر اساس ارزیابی، کاردرمانگر یک برنامه درمانی شخصی متناسب با نیازهای خاص بیمار ایجاد می کند. این طرح ممکن است شامل تکنیک‌ها و تمرین‌های درمانی مختلف با هدف ارتقاء بهبود و بازیابی عملکرد دست باشد.

برای بازیابی یا بهبود تحرک مفاصل، درمانگر ممکن است تمرینات خاصی را برای بهبود دامنه حرکتی دست جراحی شده در نظر بگیرد. این تمرینات شامل حرکت ملایم انگشتان، دست و مچ در الگوهای خاص برای بهبود انعطاف پذیری و کاهش سفتی است.

تمرینات تقویتی برای بازسازی قدرت عضلانی دست بسیار مهم است. درمانگر ممکن است تمرینات خاصی را با استفاده از گیره دست یا نوارهای مقاومتی برای هدف قرار دادن عضلات مختلف و افزایش تدریجی قدرت دست به بیمار ارائه دهد.

کاردرمانی دست بعد از جراحی

سایر راهکارهای کاردرمانی

اگر جراحی وسیع باشد و سبب بروز اسکار شده باشد ، متخصص کاردرمانی دست بعد از جراحی ، تکنیک های مدیریت اسکار را نیز در برنامه درمانی بیمار قرار می دهد، این تکنیک‌ها ممکن است شامل ماساژ ملایم، مرطوب‌کننده و تمرین‌ های حساسیت‌ زدایی برای ارتقای بهبودی مناسب و کاهش سفتی بافت اسکار باشد.

جراحی دست گاهی اوقات می تواند بر ادراک حسی و حساسیت لامسه تأثیر بگذارد. کاردرمانگران ممکن است از تکنیک های مختلفی مانند لمس بافت های مختلف، استفاده از ارتعاش درمانی یا تمرینات مبتنی بر دما برای بهبود عملکرد حسی استفاده کنند.

بسته به نیازهای خاص بیمار، متخصص کاردرمانی دست بعد از جراحی ممکن است آموزش های مربوط به فعالیت را در برنامه توانبخشی قرار دهد. این شامل تمرین کارها یا فعالیت هایی است که برای بیمار مهم هستند، مانند بستن دکمه های پیراهن، نوشتن، استفاده از ظروف یا نواختن یک آلت موسیقی، تا به بیمار کمک کند توانایی های عملکردی خود را بازیابد.

درد و ناراحتی پس از جراحی دست شایع است. کاردرمانگران می توانند از روش های مختلفی مانند گرما درمانی، بسته های سرد، یا تحریک الکتریکی عصب از راه پوست (TENS) برای کمک به مدیریت درد و تورم استفاده کنند.

متخصصان ما در بهترین مرکز کاردرمانی در منزل خدمات تخصصی کاردرمانی و توانبخشی را بر اساس متدهای توانبخشی روز دنیا ارائه می دهند.

 

بیشتر بخوانید :

کاردرمانی دست پس از سکته مغزی

کاردرمانی دست کودکان در شرق تهران

کاردرمانی دست نوزاد

فهرست
مشاوره رایگان در واتس آپ