کاردرمانی در منزل پس از سکته مغزی

کاردرمانی یک مرحله اصلی و مهم در مسیر بهبودی پس از سکته مغزی است. بیمارانی که توانایی انجام کارهای روزانه مانند توانایی حفظ تعادل، تمرکز، حفظ اطلاعات و حتی دستیابی به یک شی را از دست می دهند، برای یادگیری مجدد این حرکات اساسی نیازمند خدمات توانبخشی با کاردرمانی در منزل هستند. هدف درمانگر کمک به بیماران برای بهبود توانایی های حسی و حرکتی آسیب دیده است. این کار از طریق برنامه ریزی مجدد بخش هایی از مغز بیماران و کمک به آنها برای به دست آوردن مجدد کنترل عضلات ضعیف شده انجام می شود.

بسیاری از افراد پس از سکته مغزی دچار عوارض جدی جسمی و حرکتی می شوند و فعالیت هایی که قبلا ساده به نظر می رسیدند چالش برانگیز شده و فرد در انجام آن ها دچار مشکل می شود ، به همین جهت توانبخشی و کاردرمانی در منزل پس از این عارضه باید بطور منظم پیگیری شود.

متخصص کاردرمانی در منزل به بیماری که درگیر عوارض این عارضه مغزی است کمک می کند تا توانایی های خود را در انجام امور روزمره بهبود بخشد.

فواید کاردرمانی در منزل پس از سکته مغزی

کاردرمانی در منزل نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی بیماران پس از سکته مغزی دارد ، کاردرمانی توانایی های حسی و حرکتی بیمار را در طول دوره بهبودی پس از این عارضه مغزی بهبود بخشیده و به فرد کمک می کند تا بر چالش های پیش رو غلبه کند.

متخصص کاردرمانی در منزل آموزش های خاصی را برای بیماران درنظر می گیرند که بیماران بتوانند با شرایط موجود سازگاری بیشتری پیدا کنند.

کاردرمانگر بر تقویت توانمندی های بیمار در انجام فعالیت هایش تمرکز می کند و وابستگی بیمار به اطرفیان را به حداقل می رساند.

کاردرمانی در منزل پس از سکته مغزی به بیماران و خانواده‌هایشان برای ایجاد تغییرات در محیط منزل برای افزایش امنیت و آرامش کمک زیادی می کند.

متخصصان کاردرمانی در منزل به بیماران کمک می‌کنند تا فعالیت‌هایی را که نیاز دارند یا می‌خواهند انجام دهند شناسایی کنند و سپس استراتژی‌هایی ارائه کنند که به بیماران کمک می‌کند به بیشتر فعالیت‌های مورد علاقه خود بازگردند.

اکثر بیماران سکته مغزی به کاردرمانی نیاز دارند تا بتوانند به فعالیت های روزانه خود بازگردند. این درمان برای فرآیند توانبخشی و بهبودی مهم است زیرا درمانگر به شما کمک می کند تا مهارت های مورد نیاز برای زندگی بطور مستقل را دوباره یاد بگیرند.

در دوران بهبودی و توانبخشی پس از سکته مغزی ممکن است نیاز به تحهیزات و وسایل کمک حرکتی داشته باشید ، کاردرمانگر در ارتباط با نحوه صحیح استفاده از این وسایل توصیه های مفیدی به شما ارائه خواهد داد.

 

کلمات مرتبط :

کاردرمانی سکته مغزی در منزل – کاردرمانی در منزل تهران – مرکز کاردرمانی در منزل

فهرست
مشاوره رایگان در واتس آپ