کاردرمانی در منزل بیمار ضربه مغزی

اگر بعد از ضربه مغزی متوجه علائم شدید، بهتر است منتظر درمان نباشید. اگر از آن دسته افرادی هستید که «صبر کنید» و ببینید آیا اوضاع بهتر می شود، توصیه می کنیم بیش از سه ماه صبر نکنید. پس از آن، بسیار بعید است که علائم شما بهبود یابد، بنابراین منطقی است که توانبخشی فعال ضربه مغزی و سندرم پس از ضربه مغزی را دنبال کنید.

همانطور که به نظر می رسد، درمان های زیادی وجود دارد که می توانید در طول دوره توانبخشی از آنها استفاده کنید. 

کاردرمانی یکی از روش های توانبخشی پس از ضربه مغزی است.

درمانگران برای کمک به بهبود علائم شما از طریق تمرینات چندحسی کار می کنند.

در بسیاری از موارد، کاردرمانگران به شما کمک می‌کنند تا با محدودیت‌های جدید خود سازگار شوید و با آن سازگار شوید و به شما کمک می‌کنند تا بهترین زندگی را در محدوده آسیب‌های خود داشته باشید. و با صدمات دائمی، این خدمات ارزشمند است.

اما علائم مداوم ناشی از ضربه مغزی نباید دائمی باشد. بهترین کاردرمانگران برنامه های توانبخشی خود را برای کاهش شدت علائم طراحی می کنند، نه اینکه فقط به شما کمک کنند زندگی با آنها را یاد بگیرید.

در اینجا چند نمونه از وظایفی است که کاردرمانگران می توانند انجام دهند:

  • استراتژی‌های مدیریت ضربه مغزی، برنامه‌ریزی فعالیت، کمک به برنامه‌ریزی/گام‌سازی، توانبخشی شناختی، بینایی و دهلیزی
  • ارزیابی های ارگونومیک، مربیگری محل کار و ارزیابی محل کار
  • تحلیل نیازهای شناختی و ارزیابی توانایی های عملکردی شناختی
  • ارزیابی های محیطی و تجهیزات در خانه مشتری
  • آموزش مدیریت درد، زمان‌بندی فعالیت، کمک به برنامه‌ریزی فعالیت ها، استراتژی‌هایی برای افزایش کیفیت زندگی
  • درمان شناختی رفتاری، فعال سازی رفتاری و استراتژی های سبک زندگی برای مدیریت استرس، اضطراب و بهبود خلق و خو

فواید کاردرمانی در منزل بیمار ضربه مغزی

  • بهبود عملکرد شناختی عملکردی: OT می تواند مناطقی را که بیمار ضربه مغزی از نظر شناختی، جسمی، عاطفی و عملکردی در آن دچار مشکل است را شناسایی کند. از آنجا، یک برنامه درمانی برای کمک به بهبود عملکرد و توانایی مقابله با او ایجاد می شود.
  • توانبخشی شناختی: کاردرمانی به بیمار ضربه مغزی درباره ضربه مغزی و بهبودی آموزش می دهد، او را به سایر ارائه دهندگان درمان ارجاع می دهد تا در بهبودی او کمک کنند، فعالیت های شناختی و عملکردی را برای ایجاد استقامت شناختی او به تدریج و توسعه استراتژی های مقابله ای در حین بهبودی ارائه می دهد.
  • بازگشت تدریجی به کار (GRTW) و زندگی: OT یک بازدید از محل کار را تکمیل می کند تا نیازهای کاری محیط کاری بیمار را ارزیابی کند، سپس با وی برای ایجاد یک برنامه بازگشت تدریجی به کار همکاری می کند و به او کمک می کند تا با موفقیت به کار بازگردد.
  • کاردرمانی در منزل بیمار ضربه مغزی همچنین با بیمار همکاری می کند تا به او کمک کند تا اهداف دیگری را که می تواند به جنبه های مختلف زندگی یک فرد مرتبط باشد، انجام دهد. او به آرامی می تواند به فعالیت هایی که زندگی او را معنادار می کند بازگردد.

 

کلمات مرتبط :

کاردرمانی در منزل بیمار ضربه مغزی – کاردرمانی در منزل تهران – کاردرمانی در منزل ضربه مغزی – هزینه کاردرمانی در منزل

فهرست
مشاوره رایگان در واتس آپ