کاردرمانی در منزل برای پارکینسون برای کمک به تخفیف عوارض و مشکلات ایجاد شده برای این بیماران و بهبود کیفیت زندگی آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

بسیاری از علائم بیماری پارکینسون بر حرکت تأثیر می گذارد. عضلات سفت، لرزش و مشکل در حفظ تعادل، همگی باعث می‌شوند که نتوانید با خیال راحت بدون افتادن به اطراف بروید.

داروهایی که پزشک شما تجویز می کند یکی از راه های تسکین علائم شما است. فیزیوتراپی و کاردرمانی برای پارکینسون نیز می تواند به مشکلات حرکتی کمک کند. این برنامه ها استراتژی ها و مهارت هایی را به شما آموزش می دهند تا به شما کمک کنند فعال و مستقل بمانید.

کاردرمانی در منزل برای پارکینسون

هنگامی که شما به بیماری پارکینسون مبتلا هستید، تحرک محدود می تواند کارهای ساده ای مانند پوشیدن لباس یا دوش گرفتن را بسیار سخت تر کند. کاردرمانگران مهارت‌هایی را که برای زندگی روزمره نیاز دارید به شما آموزش می‌دهند – چه در خانه باشید، چه در محل کار یا بیرون با دوستان.

یک درمانگر خانه، دفتر (اگر کار می کنید) و کارهای روزمره شما را ارزیابی می کند تا مناطقی را که می توانید از کمک استفاده کنید، مشخص کند. برخی از چیزهایی که یک کاردرمانگر می تواند به شما آموزش دهد عبارتند از:

  • نحوه استفاده از واکر، عصا و سایر وسایل کمکی راه رفتن در صورت نیاز
  • چگونه هنگام راه رفتن تعادل خود را حفظ کنید (مثلاً با چرخش آهسته زمانی که نیاز به تغییر جهت دارید)
  • نکاتی برای حفظ تمرکز هنگام راه رفتن برای جلوگیری از سقوط
  • راه های آسان تر برای داخل و خارج شدن از رختخواب و بیرون آمدن از دوش یا وان بدون افتادن
  • ترفندهایی برای لباس پوشیدن، حمام کردن، و انجام سایر کارهای مراقبت از خود با کمک گرفتن و سایر وسایل کمکی
  • نکاتی برای آسان‌تر کردن فعالیت‌های روزانه مانند آشپزی، غذا خوردن و نظافت منزل

یک کاردرمانگر همچنین می تواند تغییرات مفیدی را در خانه شما توصیه کند که این تغییرات خانه شما را ایمن تر می کند.

همراه با مصرف دارو، انجام فیزیوتراپی و کاردرمانی در منزل برای پارکینسون می تواند قدرت، تحرک و تعادل شما را بهبود بخشد. کاردرمانی می تواند راه هایی را به شما بیاموزد که به شما کمک کند کارهای روزانه را راحت تر و ایمن تر انجام دهید.

کاردرمانی در منزل برنامه ای است که به شما کمک می کند قدرت، انعطاف پذیری، تعادل و هماهنگی ایجاد کنید. این کار با ارزیابی توانایی های فعلی شما برای تعیین مکان های حرکتی که برای شما مشکل ایجاد می کند شروع می شود.

درمانگر تمرینات و تکنیک های دیگری را به شما آموزش می دهد تا قدرت، هماهنگی، تعادل و حرکت شما را بهبود بخشد. در طول جلسات کاردرمانی، ممکن است یاد بگیرید:

  • راحت تر از تخت یا صندلی بلند شوید
  • عضلات خود را بکشید تا دامنه حرکتی شما بهبود یابد
  • جلوگیری از سقوط
  • آرام تر، بدون تکان دادن راه بروید
  • از پله ها بالا و پایین بروید
  • از عصا یا واکر برای کمک به راه رفتن استفاده کنیدآموزش دامنه

پارکینسون می‌تواند هماهنگی بین چشم‌ها، گوش‌های داخلی و پاها را که تعادل شما را حفظ می‌کند، مختل کند. اگر روی پاهایتان ناپایدار هستید، ممکن است از ترس افتادن نخواهید جایی بروید. وقتی راه رفتن را متوقف می‌کنید، می‌توانید از حالت عادی خارج شوید و حتی روی پاهای خود ناپایدارتر شوید. یک کاردرمانگر می تواند تمریناتی را به شما آموزش دهد تا تعادل خود را بهبود بخشد و به شما کمک کند اعتماد به نفسی را که ممکن است از دست داده اید بازیابی کنید.

بیماری پارکینسون می‌تواند حرکاتی را که همزمان با یکدیگر انجام می‌دهید، تغییر دهد، مانند نحوه چرخاندن دست‌هایتان هنگام راه رفتن. کاردرمانی در منزل برای پارکینسون به شما کمک می کند تا آن حرکات دست و پا را حفظ کنید. تمریناتی را یاد می گیرید که همزمان دست ها و پاهای شما را حرکت می دهند.

 

کلمات مرتبط :

کاردرمانی در منزل برای پارکینسون – کاردرمانی پارکینسون – کاردرمانی در منزل تهران – توانبخشی بیمار پارکینسون

فهرست
مشاوره رایگان در واتس آپ