کاردرمانی در درمان سکته مغزی یک مرحله ضروری در مسیر بهبودی پس از سکته مغزی است که توسط متخصصان ما در بهترین مرکز کاردرمانی در منزل تهران ارائه می شود.

بیمارانی که توانایی انجام کارهای روزانه مانند توانایی حفظ تعادل، تمرکز، حفظ اطلاعات و حتی دستیابی به یک شی را از دست می دهند، برای یادگیری مجدد این حرکات اساسی به کمک یک متخصص کاردرمانی نیاز دارند. هدف درمانگر کمک به بیماران برای بهبود توانایی های حسی و حرکتی آسیب دیده است. این کار از طریق برنامه ریزی مجدد بخش هایی از مغز بیماران و کمک به آنها برای به دست آوردن مجدد کنترل عضلات انجام می شود.

بسیاری از بیماران سکته مغزی برای داشتن زندگی مانند گذشته دچار چالش های زیادی می شوند بطوری که حتی انجام فعالیت های شخصی مانند نظافت ، لباس پوشیدن و … برای آن ها دشوار و در مواردی غیرممکن است ، در این شرایط کاردرمانی در درمان سکته مغزی اهمیت زیادی پیدا می کند.

با کاردرمانی منظم پس از سکته مغزی اغلب بیماران می توانند توانایی های از دست رفته خود را بازیابی کنند و مشکلات کمتری داشته باشند.

از آن جایی که اغلب مبتلایان به سکته مغزی دچار مشکلات حرکتی شده و خروج از منزل برای مراجعه به کلینیک کاردرمانی برای آن ها دشوار است، خدمات کاردرمانی در منزل برای آن ها بسیار مفید است.

اکثر بیماران سکته مغزی به کاردرمانی نیاز دارند تا بتوانند به فعالیت های روزانه خود بازگردند. این درمان برای فرآیند توانبخشی و بهبودی مهم است زیرا درمانگر به شما کمک می کند تا مهارت های زندگی لازم را دوباره یاد بگیرید. آنها تمرینات و فعالیت هایی را تجویز می کنند که به شما کمک می کند توانایی های فیزیکی و شناختی خود را بازیابی کنید. در طول این مدت، کاردرمانگر شما به احتمال زیاد حرفه ای است که بیشتر از همه خواهید دید.

در ویزیت های اولیه، متخصص کاردرمانی در درمان سکته مغزی چالش ها و مشکلات فعلی شما، از جمله محیط فیزیکی و محدودیت های جدید را ارزیابی می کند. آنها شدت سکته مغزی را که متحمل شدید در نظر می گیرند، زیرا بر میزان درمان شما تأثیر می گذارد. همانطور که درمان شما پیشرفت می کند، درمانگر شما آنجا خواهد بود تا از شما و خانواده تان حمایت و راهنمایی کند و همچنین به شما در طراحی استراتژی کمک کند. این استراتژی ها به شما امکان می دهد تا حد امکان استقلال و کیفیت زندگی را دوباره به دست آورید.

فواید کاردرمانی در درمان سکته مغزی

بهبود کیفیت زندگی. مزیت اصلی کاردرمانی بهبود کیفیت زندگی است. کاردرمانگران به بیماران کمک می کنند تا توانایی های حسی و حرکتی خود را در طول دوره بهبودی پس از سکته مغزی بهبود بخشند تا بیماران بتوانند مهارت های از دست رفته خود را بازیابی کنند.

کاردرمانگران همچنین به بیماران پس از سکته مغزی راهکارهایی را ارائه می دهند که چگونه با روش جدید حرکت و دامنه حرکت خود سازگار شوند. 

انطباق محیط زندگی متناسب با نیازها. بخشی از درمان کاردرمانی برای بیماران سکته مغزی شامل کمک به بیماران و مراقبان آن ها برای ایجاد تغییرات در خانه‌ شان است تا فضای زندگی‌ شان ایمن‌ تر و راحت‌ تر در آن حرکت کنند و به انجام فعالیت هایشان بپردازند.

کنار آمدن با چالش ها و بازگشت به فعالیت های روزمره. کاردرمانگران همچنین به چالش های ناشی از سکته مغری می پردازند. اینها ممکن است شامل چالش های فیزیکی، شناختی و عاطفی باشد. آن‌ها به بیماران کمک می‌کنند تا فعالیت‌هایی را که نیاز دارند یا می‌خواهند انجام دهند شناسایی کنند و سپس استراتژی‌هایی ارائه کنند که به بیماران کمک می‌کند به توانایی بیشتری برای انجام فعالیت های خود با حداقل مشکل داشته باشند.

 

کلمات مرتبط :

کاردرمانی در درمان سکته مغزی – کاردرمانی در منزل – بهترین مرکز کاردرمانی در منزل در تهران

فهرست
مشاوره رایگان در واتس آپ