کاردرمانی بیمار سکته مغزی با هدف کمک به بهبود شرایط جسمی و حرکتی پس از این ضایعه مغزی ارائه می شود که با مراجعه به کلینیک کاردرمانی یا بصورت خدمات کاردرمانی در منزل قابل ارائه است.

کاردرمانگران از طریق تمام جنبه های توانبخشی ، از جمله پیشگیری ، ارزیابی و مداخلات ، به مبتلایان به سکته مغزی برای داشتن زندگی با کمترین مشکل و افزایش توانمندی ها کمک می کنند.

کاردرمانی متمرکز بر بهبود فعالیت های شخصی زندگی روزمره پس از سکته مغزی می تواند عملکرد حرکتی را بهبود بخشیده و خطر کاهش این تواناییها را کاهش می دهد.

سکته مغزی یک آسیب ناگهانی به بخشی از مغز است که با توقف جریان خون در شریان ایجاد می شود. سکته مغزی مناطقی از مغز را از خونرسانی و در نتیجه اکسیژن محروم می کند که این شرایط سبب آسیب و اختلال در عملکرد مغز می شود.

کاردرمانی بیمار سکته مغزی قسمت مهمی از بهبود و توان بخشی پس از سکته مغزی است که شامل یادگیری مجدد فعالیت های روزمره است تا فرد را قادر به داشتن یک زندگی کامل و مستقل کند. کاردرمانی سکته مغزی به بیماران کمک می کند تا توانایی های از دست رفته خود را بازیابند.

کاردرمانی می تواند به بیمار در بازگشت به کار ، استقلال در خانه خود و انجام فعالیتهای تفریحی و سرگرمی کمک کند.

کاردرمانی بیمار سکته مغزی

کاردرمانی در منزل برای بیماران سکته مغزی بسیار مناسب است چراکه اغلب افرادی که دچار سکته مغزی شده اند دچار درجاتی از ناتوانی و مشکلات حرکتی شده اند و به همین جهت مراجعه به کلینیک کاردرمانی برای آن ها دشوار است ، این افراد می توانند خدمات کاردرمانی را در منزل و در کنار عزیزان خود دریافت کنند.

کاردرمانگر با تأکید بر فعالیتهای مفید یا کاربردی به مبتلایام به سکته مغزی در به حداکثر رساندن استقلال خود کمک می کنند. افزایش دامنه حرکتی و تقویت عضلات در مبتلایان به سکته مغزی بسیار مهم است.

بهبود توانایی در انجام کارهای روزمره مانند غذا خوردن ، حمام کردن  ، لباس پوشیدن و …. از مهم ترین اهداف کاردرمانی در مبتلایان به سکته مغزی است.

 

برای دریافت خدمات کاردرمانی سکته مغزی در منزل می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید : ۰۹۲۱۲۰۳۷۲۲۸ – ۰۲۱۷۷۱۹۲۵۷۴

 

کلمات مرتبط :

کاردرمانی در منزل – کاردرمانی در منزل تهران – کاردرمانی سکته مغزی – توانبخشی سکته مغزی در منزل

فهرست
مشاوره رایگان در واتس آپ