کاردرمانی بیماران سکته مغزی در منزل توسط متخصصان با تجربه ما در مرکز کاردرمانی در منزل تهران ارائه می شود.

سکته مغزی عامل اصلی ناتوانی در جهان است. این بیماری می تواند استقلال و تحرک عملکردی بیمار را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. انتظار می رود که کاردرمانی مبتنی بر جامعه حرکت و استقلال بیمار پس از سکته مغزی را برای انجام فعالیت های روزانه بهبود بخشد.

سکته مغزی ممکن است بر عملکرد فیزیکی، شناختی، اجتماعی و عاطفی تأثیر بگذارد. تخمین زده شده است که ۳۳ تا ۴۳ درصد از بازماندگان سکته مغزی حتی ۳ تا ۶ ماه پس از حمله سکته مغزی برای انجام فعالیت های روزمره زندگی به کمک نیاز دارند. علاوه بر این، ۳۶٪ از آنها در طول پنج سال پس از یک سکته مغزی ناتوان می شوند.

کاردرمانی بیماران سکته مغزی می تواند به کاهش ناتوانی و بهبود عملکرد بیماران پس از این عارضه مغزی کمک کند.

سکته مغزی یک نقص عصبی کانونی حاد است که توسط یک ضایعه عروقی ایجاد می شود، شروع ناگهانی است و اگر بیمار زنده بماند، علائم بیش از ۲۴ ساعت طول می کشد. شایع ترین علائم سکته مغزی عبارتند از ضعف در یک طرف بدن (۶۱٫۴٪)، مشکل ناگهانی صحبت کردن (۲۵٫۷٪)، مشکل در راه رفتن، از دست دادن تعادل، یا سرگیجه ناگهانی (۲۱٫۴٪)

سکته های مغزی را می توان به دو گروه عمده تقسیم کرد: ایسکمیک و هموراژیک. سکته مغزی ایسکمیک به دلیل کمبود خون به دلیل انسداد شریان هایی است که خونرسانی به مغز یا مغز را تامین می کند. در مقابل، سکته هموراژیک به دلیل خونریزی داخل جمجمه ای به دلیل پارگی رگ های خونی مغز رخ می دهد.

هنگامی که فردی دچار سکته مغزی می شود، به مراقبت های اورژانسی، دارو برای جلوگیری از بازگشت سکته مغزی، توانبخشی برای کمک به یادگیری مهارت های از دست رفته در اثر سکته مغزی یا هر سه نیاز دارد.

علاوه بر این، بیماران سکته مغزی ممکن است محدودیت‌ هایی را در انجام فعالیت‌ هایی مانند تکمیل فعالیت‌های خوردن، حمام کردن و بهداشت شخصی و لباس پوشیدن تجربه کنند، زیرا بیماران توانایی محدودی برای انجام حرکات فیزیکی مستقل دارند، متخصص کاردرمانی می تواند مداخلات پس از سکته را انجام دهد. آنها با تمرکز بر سلامت جسمی و روانی که در اثر بیماری، آسیب، تصادف، یا اختلالات رشد و تکامل آسیب دیده است، برای بهبود سلامت و رفاه مشتریان خود تلاش می کنند.

کاردرمانی بیماران سکته مغزی

هدف اصلی کاردرمانی این است که افراد بتوانند در فعالیت های روزانه خود شرکت کنند (ADL). این اهداف را می توان از طریق همکاری با افراد و جوامع به منظور افزایش مشارکت آنها در فعالیت هایی که می خواهند، نیاز دارند یا انتظار دارند، یا با اصلاح فعالیت ها و محیط برای حمایت از مشارکت در فعالیت ها، دست یافت.

متخصصان ما در بهترین مرکز کاردرمانی در منزل تهران ، خدمات توانبخشی سکته مغزی از جمله کاردرمانی را برای کمک به بهبود کیفیت زندگی بیماران سکته مغزی و کاهش مشکلات و چالش های آن ها در انجام فعالیت های روزانه ارائه می دهند.

کاردرمانی به بیماران سکته مغزی کمک می کند تا حد ممکن استقلال از دست رفته خود را بازیابند و کمترین وابستگی را به اطارفیان داشته باشند. کاردرمانی همچنین ممکن است برخی از جنبه های حافظه و توانایی تفکر انعطاف پذیر بهبود بخشد.

 

مقالات مرتبط :

روشهای توانبخشی سکته مغزی

اهمیت کاردرمانی بعد از سکته مغزی

بهبودی پس از سکته مغزی

فهرست
مشاوره رایگان در واتس آپ