فواید کاردرمانی در منزل چیست؟

یک کاردرمان یک متخصص مراقبت های بهداشتی است که برای کمک به افراد در تمام سنین از طریق استفاده درمانی از فعالیت های روزمره دارای تخصص های لازم است.
در اینجا چهار روشی است که کاردرمانی می تواند برای بیماران سلامت خانه مفید باشد.

متخصص کاردرمانی در منزل می تواند به انجام ایمن فعالیتهای زندگی روزمره مورد نیاز برای افزایش استقلال به فرد بیمار یا آسیب دیده کمک کند.

وظیفه کاردرمانگر این است که توانایی فرد را در انجام کارهای روزانه تا حد ممکن بازگرداند. این وظایف شامل فعالیتهای اساسی زندگی روزمره است ، با ارائه خدمات کاردرمانی در منزل فرد می تواند توانایی های خود را زمینه غذا خوردن ، لباس پوشیدن ، حمام کردن و … افزایش دهد که این موارد کمک زیادی به بهبود کیفیت زندگی افراد نیازمند خدمات توانبخشی خواهد کرد.

فواید کاردرمانی در منزل چیست؟

یکی از مهم ترین فواید کاردرمانی در منزل دریافت خدمات توانبخشی و کاردرمانی بدون نیاز به کلینیک کاردرمانی است که این امر با توجه به اینکه اغلب افراد نبازمند خدمات توانبخشی و کاردرمانی توانایی مراجعه به کلینیک کاردرمانی را ندارند از اهمیت بالایی برخوردار است.

یکی دیگر از فواید کاردرمانی در منزل کاهش استرس ناشی از مراجعه به مراکز درمان است ، همه ما استرس قرارگیری در محیط های درمانی را تجربه کرده ایم که می تواند بسیار ناخوشایند باشد ، با دریافت خدمات کاردرمانی در منزل فرد بیمار و نیازمند خدمات توانبخشی می تواند در محیط آرام منزل و در کنار عزیزان خود از خدمات توانبخشی بهره ببرد.

جراحی ، آرتروز یا سکته مغزی می تواند تغییراتی در میزان تحرک فرد ایجاد کنند و خروج از منزل و مراجعه به کلینیک کاردرمانی برای دریافت خدمات توانبخشی را برای فرد دشوار کند ، کاردرمانی در منزل به این افراد کمک می کند تا با حداقل میزان تحرک بتوانند از خدمات توانبخشی و کاردرمانی بهره ببرند.

کاردرمانگر همچنین با ایجاد تغییراتی در محیط زندگی و فعالیت فرد به کاهش مشکلات فرد پس از بیماری و آسیب دیدگی کمک می کند.

با استفاده از مزایای کاردرمانی ، بیماران آموزش می بینند و یاد می گیرند که چگونه موقعیت های نامناسب بدن در افزایش درد موثر است و از قرار گرفتن در آن موقعیت ها اجتاب می کنند.

یکی از مزایای مهم کاردرمانی در منزل ، آرامش روانی است که از ارزیابی خانگی توسط کاردرمانگر مجرب و آموزش دیده بدست می آید. 

 

کلمات مرتبط :

متخصص کاردرمانی در منزل – فواید کاردرمانی در منزل چیست؟ – اهداف کاردرمانی در منزل

فهرست
مشاوره رایگان در واتس آپ