توانبخشی سالمندان با کاردرمانی می تواند به عنوان راهی برای فعال نگه داشتن سالمندان و خودکفایی آنها بسیار مفید باشد.

این نه تنها می تواند به آنها اجازه دهد تناسب اندام خود را حفظ کنند، بلکه ممکن است به آنها کمک کند تا ثبات فیزیکی خود را حفظ کنند. این می تواند برای انجام کارهای روزانه مانند پیاده روی، رانندگی، یا لباس پوشیدن مفید باشد. به این معنی که آنها ممکن است بتوانند آن کارها را بدون نیاز به کمک هیچ مراقب کمکی انجام دهند.

کاردرمانی ها هم توانایی های جسمی و هم توانایی های شناختی بیماران سالمند را در نظر می گیرند. این روش توانبخشی ناتوانی‌هایی را فراتر از سطح فیزیکی درمان می‌کند ، مانند نقص شناختی، تحرک محدود، و …

متخصصان ما خدمات کاردرمانی سالمندان را در منزل و با بالاترین کیفیت ارائه می دهند تا این عزیزان بدون دردسرهای جابجایی و خروج از منزل بتوانند از مزایای توانبخشی و کاردرمانی بهره مند شوند.

مزایای توانبخشی سالمندان با کاردرمانی

چندین مزیت کاردرمانی برای افراد مسن وجود دارد. پیامدهای مثبت کاردرمانی برای این گروه سنی می تواند شامل موارد زیر باشد:

عادات سبک زندگی سالم
هر کاردرمانگر جلسه خود را با یک چیز در ذهن شروع می کند: کمک به بیمار در انجام بهتر فعالیت های روزمره زندگی. این انگیزه و هدف خالص پشت هر جلسه کاردرمانی است.

خدمات کاردرمانی علاوه بر افزایش استقلال فرد سالمند در فعالیت های روزمره زندگی، بر ارائه آموزش های مهارتی و افزایش قدرت و کیفیت زندگی فرد نیز تمرکز دارد.

کاردرمانگران با شرکت کنندگان برای غلبه بر هر مشکلی و بهبود عادات سبک زندگی سالم در بیماران مسن کار می کنند. بنابراین، افراد مسن ممکن است از حمایت های ارائه شده توسط کاردرمانگران بهره مند شوند.

توسعه مهارت های حرکتی پایه
رشد مهارت های حرکتی فقط مربوط به حرکت نیست، بلکه در مورد قدرت، تغییرات بدنی و انعطاف پذیری عضلات شما نیز هست. افراد مسن معمولاً با افزایش سن دچار کاهش قدرت عضلانی می شوند ، این قدرت اغلب با ورزش منظم قابل بازیابی است.

بنابراین، کاردرمانگران برای بهبود مهارت های حرکتی ظریف در بیماران مسن تلاش می کنند. آنها حداکثر تلاش را برای کمک به آنها در انجام تمرینات منظم انجام می دهند و در عین حال آنها را قادر می سازند تا کارهای اساسی روزمره را انجام دهند، که در درجه اول شامل فعالیت های حرکتی عضلانی است.

کاهش درد و جلوگیری از سقوط
یکی از مهم ترین اهداف و فواید توانبخشی سالمندان با کاردرمانی کاهش دردهای مزمن ، بهبود تعادل و در نهایت جلوگیری از سقوط است.

کاردرمانی همچنین می تواند به افراد مسن کمک کند تا زندگی شادتری داشته باشند. با دادن فرصت به بیماران برای پردازش تغییرات فیزیکی، ذهنی و اجتماعی که با روند پیری اتفاق می‌افتد، کاردرمانگران می‌توانند به آنها کمک کنند تا با دنیای اطراف خود همگام شوند.

تقویت مهارت های حافظه و تحریک حسی 
هنگامی که بیماران مسن روند پیری را طی می کنند، با تعدادی از مسائل مختلف سلامت جسمی و روانی مواجه می شوند. به عنوان مثال، ممکن است انجام کارهای روزمره را فراموش کنند و به تدریج تحریک حسی طبیعی را از دست بدهند.

کاردرمانی می تواند به آنها کمک کند تا مهارت های شناختی کلی خود را بهبود بخشند.

 

کلمات مرتبط :

کاردرمانی در منزل – کاردرمانی سالمندان – کاردرمانی در تهران – کاردرمانی سکته مغزی – بهترین مرکز کاردرمانی در منزل

فهرست
مشاوره رایگان در واتس آپ