بهترین مرکز کاردرمانی سکته مغزی تهران

  1. خانه
  2. مقالات
  3. بهترین مرکز کاردرمانی سکته مغزی تهران
بهترین مرکز کاردرمانی سکته مغزی تهران

انجام کاردرمانی یکی از مهمترین مراحل درمان و توانبخشی بیمار پس از سکته مغزی می باشد که انتخاب بهترین مرکز کاردرمانی سکته مغزی کاری حساس به شمار می آید.

بیمارانی که پس از سکته مغزی از انجام بسیاری از کارها نظیر حفظ تعادل ، توجه و تمرکز ، بازیابی اطلاعات ، و بسیاری از کارهای روزمره که قبلا به راحتی انجام میداده ناتوان شده اند نیاز به خدمات کاردرمانی و کاردرمانگر متبحر دارند تا بتوانند در بهترین مرکز کاردرمانی سکته مغزی یا خدمات کاردرمانی در منزل توانمندی های قبل را مجددا بدست آورند.

هدف اصلی کاردرمانی سکته مغزی به دست آوردن مجدد توانایی های حسی و حرکتی از دست رفته به دنبال سکته مغزی می باشد.اینکار به وسیله برنامه دهی مجدد به مغز توسط کاردرمانی و کمک به کنترل حرکتی عضلات انجام می پذیرد.

بسیاری از افرادی که بعد از سکته مغزی از بیمارستان ترخیص می شوند در انجام کارهای روزمره باید تقلای بیشتری کنند چون انجام بسیاری از کارهای ساده قبل به سهولت گذشته انجام نمی شود.

در ابتدای شروع کاردرمانی سکته مغزی ، کاردرمانگر مهارت های اولیه اصلی را آغاز می نماید مثل ؛لباس پوشیدن، نوشتن ، حمام کردن ، رانندگی کردن و آشپزی کردن. بعد از اینکه بیمار مهارت های بیشتری را بدست آورد ، بیمار می توان مجددا به کار خود برگردد.

پس از گذشت مدت حدودا ۳ ماه تا ۶ ماه پس از سکته مغزی بعضی از بیماران می توانند سرگرمی های قبل را نیز آغاز نمایند مثل نقاشی کردن و یا نواختن پیانو.

در ادامه این مقاله هر آن چیزی را که باید در مورد کاردرمانی سکته مغزی و بهترین مرکز کاردرمانی سکته مغزی بدانید مرور خواهیم کرد.

فواید کاردرمانی

بهبود کیفیت زندگی : اولین فایده کاردرمانی بالا بردن سطح کیفیت زندگی بیماران پس از سکته مغزی است. کاردرمانگر نه تنها توانایی های حسی و حرکتی بیمار را ارتقا می دهد بلکه مهارت های زندگی بیمار را مثل انجام کارهای روزمره زندگی بهبود می بخشد.

راه کارهای تطابقی جهت غلبه بر مشکلات : کاردرمانگر روش انجام حرکات را به صورت صحیح به بیمار پس از سکته مغزی آموزش می دهد. کاردرمانی با آموزش مهارت های عملکردی سعی بر بازگشت استقلال بیمار دارد‌ مثلا میتوان یک فعالیت را به قسمت های کوچک تر تقسیم نمود و به بیمار آموزش داد تا هر مرحله از فعالیت را جداگانه فرا گرفته و انجام دهد. یا اینکه از یک وسیله کمکی برای انجام یک فعالیت کمک بگیرد.

تغییر در محیط زندگی بیمار : بخشی از درمان و کاردرمانی سکته مغزی بیمار مربوط است به تغییرات در محیط منزل و محل کار بیمار، تا بتواند با سهولت بیشتری کارها را مس از سکته مغزی انجام دهد. در این خصوص بیمار و کاردرمانگر با کمک یکیدیکر سعی در شناسایی این تغییرات میکنند مثل نصب میله در حمام و سرویس بهداشتی جهت حفظ تعادل بیشتر.

سازگاری با مشکلات و بازگشت به انجام فعالیت های عادی زندگی : در ابتدا کاردرمانگر مشکلات ناشی از سکته مغزی را لیست می نماید. ممکن است این مشکلات حرکتی-جسمی، ذهنی و یا حتی خلقی – عاطفی باشد. کاردرمانگر به بیمار کمک می نماید تا فعالیت هایی راکه دوست دارد انجام دهد و یا نیاز به انجام آنها دارد را شناسایی نموده و راه کاری ساده جهت انجام آن فعالیت ها ارائه می نماید.

بهترین مرکز کاردرمانی سکته مغزی

بهترین مرکز کاردرمانی سکته مغزی کلینیک مهراد

بهترین مرکز کاردرمانی سکته مغزی و انتظارات بیماران

خواسته اصلی همه بیماران سکته  مغزی در وحله اول استقلال شخصی و در مرحله بعد انجام کارهای معمول زندگی است.کاردرمانگر با برنامه دهی تمرینی مناسب چه از نظر حرکتی و چه از نظر حسی سهی می نماید تا مشکلات بیماران را به حداقل برساند.

در اولین ویزیت توسط کاردرمانگر ، تمامی مشکلات بیمار ارزیابی می شود. شدت آسیب ناشی از سکته مغزی و میزان مشکلات و نیازهای بیمار به طور دقیق سنجش می گردد.

همانطور که درمان به جلو می رود و در بیمار پیشرفتها و بهبودی هایی ایجاد می گردد، کاردرمانگر مداخلات مراحل بالاتر را برای بیمار تشریح می نماید تا در کوتاه ترین زمان حداکثر استقلال برای بیمار بدست آید.

نحوه انجام کارهای روزمره و فعالیت های اوقات فراغت به طور کامل برای بیمار شرح داده خواهد شد. ممکن است برای انجام این فعالیت ها به وسایل کمکی نیاز باشد که راهنمایی های لازم در این باره نیز در بهترین مرکز کاردرمانی سکته مغزی توضیح داده می شود.

کاردرمانی و ارزیابی داخل منزل بیمار

کاردرمانی پس از سکته مغزی به غیر راه کار های  تمرین درمانی، به ارزیابی محل زندگی و کار بیمار پرداخته و سعی میکند تا با ایجاد تغییراتی در آنها بتواند محیط زندگی و محل کار را برای بیمار ایمن و بی خطر نماید.

با تجویز وسایل کمکی استفاده از تجهیزات داخل منزل با سهولت بیشتر انجام شود مثل استفاده کردن از نرده در مسیر راه رو جهت حفظ تعادل بیمار .

از طریق آموزش مهارت های یک دستی سعی می شود تا بیمار در فعالیت هایی مثل لباس پوشیدن، استفاده از کامپیوتر، باز کردن درب بطری و غذا درست کردن مشکلی نداشته باشد.

از طریق آموزش به یکی از اعضای خانواده یا مراقب بیمار سعی می شود تا استقلال بیمار در فعالیت های دلخواه بیشتر شود.

بهترین مرکز کاردرمانی سکته مغزی کجاست؟

معمولا حین ترخیص از بیمارستان یا بلافاصله پس از ترخیص تحت نظر پزشک متخصص مغز و اعصاب باید بلافاصله کاردرمانگر جهت مشاوره و شروع برنامه درمانی کار خود را آغاز نماید.

کلینیک کاردرمانی مهراد با کادری مجرب ، واقع در شرق تهران و ارائه خدمات در منزل برای کلیه مناطق تهران، آماده ارائه خدمات مشاوره و کاردرمانی سکته مغزی برای بیماران محترم می باشد.

 

کلمات مرتبط :

کاردرمانی سکته مغزی – کاردرمانی در منزل شرق تهران – کاردرمانی در رسالت – کاردرمانی در نیروهوایی – کاردرمانی بیمار سکته مغزی

فهرست
مشاوره رایگان در واتس آپ