اهداف کاردرمانی سکته مغزی

سکته مغزی نوعی آسیب حاد و ناگهانی و شایع ترین اختلال نورولوژیک است که سالانه میلیون ها انسان را در سراسر جهان درگیر عوارض خود می کند.

سکته مغزی ممکن است به دلیل وجود لخته خون و انسداد عروق خونی و یا در اثر پارگی عروق مغزی و تجمع خون در قسمتی از مغز رخ دهد ، در اثر این وضعیت اکسیژن به بخش هایی از مغز نرسیده و سلول ها در آن قسمت دچار آسیب و یا حتی می میرند.

سکته مغزی حتی می تواند جان بیماران را تهدید کند و بر اساس آمارها بیش از نیمی از مبتلایان به سکته مغزی دچار درجاتی از مشکلات حرکتی و تعادلی می شوند که این نشان دهنده اهمیت و ضرورت خدمات توانبخشی در این افراد است.

ضعف و بی حسی در اندام ها ، اختلالات حرکتی و ناتوانی در حفظ تعادل و حرکت ، مشکلات بینایی ، اختلالات گفتاری و … از جمله مهم ترین علائم و عوارضی هستند که در نتیجه این آسیب مغزی شایع رخ می دهند.

اهداف کاردرمانی سکته مغزی با توجه به شرایط بیمار همچون سن ، میزان توانایی ها و میزان عوارض ایجاد شده متفاوت است.

علائم و عوارض ناشی از سکته مغزی با توجه به شدت و منطقه ای که آسیب در آن رخ داده متفاوت است.

برنامه توانبخشی سکته مغزی بخصوص کاردرمانی سکته مغزی با تکیه بر کمک به بهبود عملکرد فردی ، افزایش استقلال فردی و در نتیجه کاهش وابستگی به دیگران توسط کاردرمانگر برای بیمار تنظیم می شود.

کاردرمانی سکته مغزی در درمان مشکلات پس از سکته مغزی کمک بسیار زیادی به بهبود شرایط بیمار می کند و به فرد کمک می کند هرچه سریع تر به شرایط پیش از این آسیب مغزی برسد.

میزان موفقیت روش های توانبخشی بسته به شدت عوارض ایجاد شده ، کیفیت خدمات توانبخشی و میزان مشارکت بیمار در برنامه توانبخشی متفاوت است.

متخصصان ما در کلینیک کاردرمانی مهراد ( کاردرمانی در شرق تهران ) خدمات کاردرمانی سکته مغزی در منزل و کلینیک را برای رفاه حال بیماران عزیز با بالاترین کیفیت ارائه می دهند.

اهداف کاردرمانی سکته مغزی

  • افزایش استقلال فردی در انجام فعالیت ها
  • بهبود دامنه حرکتی مفاصل و عضلات ضعیف شده
  • کاهش عوارض حرکتی ایجاد شده
  • تقویت عضلات ضعیف شده
  • بهبود وضعیت تعادل و حرکت در بیمار
  • بهبود عملکرد بیمار در انجام فعالیت های روزمره از جمله حمام کردن ، غذا خوردن ، لباس پوشیدن و …

 

کلمات مرتبط :

کاردرمانی سکته مغزی – توانبخشی سکته مغزی – کاردرمانی سکته مغزی در منزل – کاردرمانی در منزل – کاردرمانی در شرق تهران – کاردرمانی در نارمک – کاردرمانی در تهرانپارس – کاردرمانی در پیروزی

فهرست
مشاوره رایگان در واتس آپ